tisdag, maj 21, 2013

....

Alldeles undersköna Sverige. 
jag ser dej. 
Jag ser dina dalar och kullar, jag ser ditt armod, din längtan till en svunnen tid och ditt planlösa irrande i "friheten" .
Hur du ger dej hän
som en tonåring i första fyllan trots att du egentligen mest vill att någon skall hålla om dej och din förvirrade identitet. 

Å Sverige jag ser dej, du med toleransen som det högsta största, och jo men det är sant, å att vi skulle tåla allt vårt olika hos varandra, men å att du skulle tåla det som en gång var du, också. 

Jag ser hur allt lever rör sej och är till, hur vi flyger och far, hur vi kämpar slag som många andra platser aldrig ens skulle ha råd att tala om, det hinns liksom inte. 

Alldeles undersköna land, sälj inte ut dej, klä inte ut dej. 
Klä upp dej, räta på dej! 
Våga.

Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...