fredag, mars 08, 2013

Jag gjorde det!

Nu är vardagen igång igen! och hörrni! jag gjorde det! jag orkade eller kanske snarare kan man säga att jag hann. Det var den stora frågan mer än orken, den är det inget fel på!
Det var strålande sol och fantastiskt väder -2 grader inte särskilt bra för spåren men ändå rätt bra för sinnet. Jag vet inte hur jag hade gjort om det hade vart snöblandat regn?!


Så här i efter hand önskar jag att jag tagit lite fler kort men  det blir ju aldrig så när man är helt inne i något och det tror jag nästan är ett  sundhetstecken, man skall vara där man är! speciellt när man kör vasaloppet för det gör man ju inte så ofta.

Vi klev upp 05.00 och var på plats 07.00 en timma före start.
jag startade verkligen allra sist. Men det spelade mej egentligen ingen roll, enda orosmolnet var att första backen på 4km tog 1h och 15 min att komma upp för pga alla människor och all kö.

Eftersom skidtekniken inte ännu eller hunnit bli min starkaste sida så gick det ganska långsamt, men det var å andra sidan mycket njutbart.
Jag hann se folk, kolla på omgivningar, dricka blåbärssoppa och prata med andra långsamma skidåkare.

Dessutom måste man vara rätt seg för att hålla på i dryga 11 h..


Nu har jag gjort en svensk klassiker ( Vansbrosimningen Vätternrundan, Lidingöloppet och Vasaloppet inom 12måndader) och jag har fått så mycket stöd längsvägen, det utlovade tack talet kommer idagarna :)

Och tänk jag trillade inte i en enda nedförsbacke! det ni!


TACKSAMHET !
tänk kroppen alltså den kan så mycket..

och nu fortsätter vi löpa mot det verkliga målet..
det viktiga målet.




3 kommentarer:

Theresia sa...

Fantastiskt Lisa!

viktoria sa...

Grattis! Du imponerar gång på gång. Om det är någon som kan allt, så är det du! Kram

lisa sa...

:) tack!

kram!

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...