måndag, december 10, 2012

Nåden att få vara del av ett sammanhang ..

Veckan som har gått har innehållit flera olika sammanhang men ändå samma.
Började tisdagen förra v med ett viktigt samtal med en av vårt sammanhangs teologer,

Onsdagen hade jag nåden att samtala med ALTs elever i ettan i Malmö. Jag o kollegan drog dit o pratade om pastorn och nära relationer .. Viktigt o svårt ämne:)

Torsdagen ägnade jag först natten / morgonen åt att hitta en lösning att ta mej till Örebro då mitt tåg var inställt. Jag kom till Linköping där jag blev upplockad av en pastorskollega från Motala ( läs omväg)
Därifrån for vi för att möta teolog 1:orma på församlingsprogrammet.
Fint folk asså!
Att få dela sin egen berättelse till tro o kallelse o pastorskapet är en förmån o att sedan få lyssna till dem,så inspirerande o hoppfullt! Tänk va! Sverige kommer få ännu fler bra pastorer !

Nu e jag på Götabro o har basgrupp ( grupp för pastorer som e "nya" i tjänst )
Vi pratar om själavård o har ikväll lyssnat o samtalat med Lars -Göran Sundberg. Tacksamhet!

O kanske mest av allt till vår församling som har "lånat" ut mej den här veckan till vårt sammanhang ! Tack hörrni att ni e då generösa! Jag tror på de, att så in i framtiden.

O imon kommer jag hem! Tjo!










Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...