söndag, december 11, 2011

Nobelfesten

Förra året startade jag och Sophie en tradition.. att ordna en liten Nobelmiddag samtidigt som den stora. Tramsigt tänker kanske endel. , men roligt mycket roligt.Förra året firade vi själva kolla här . Men i år var vi fler. MYcket trevligt. Vi hade delat upp det hela, jakob och Linnéa stod för förrätten.. Kall gurksoppa med chili.

Jag Inger.. och Sophie stod för varmrätten. lax med godaste såsen och ris.. galet.
Margareta och Dan stod för desserten.. SAffranskaka med hallon och tjock botten .. super god!!


..Det var endel specialkost att ta hänsyn till.. så som gluten, vegeterianer, laktos och så..Sophie är duktig på att ordna saker. Så vi hade alla fått i uppdrag att ha med ett litet "nobelpris" med motivering och så. Dan hade med sej till alla en bok av tranströmer som vi fick inte bara boken utan även en dikt var ur, fint. ..Vi skulle även berätta något om oss själva på en lapp som ingen skulle kunna tro var jag.. och sedan gissa på varandras när vi drog dem ur en burk.. hiohi vad jag skrev berättar jag inte här, då kan jag ju inte använda det igen!
Fint! tacksamhet!

1 kommentar:

Miss Sophie sa...

Aaassschyrrans inlägg!! Puss i panna! Seeeee ya march @ My plejs!

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...