måndag, maj 14, 2007

läger



Jag har varit på konfirmationsläger med Vintrosa gänget. Läger med flera kyrkor vi var ca. 120personer där i fyra dagar. roligt!
Det är undervisning på många olika nivåer och från många olika kanaler men samma källa.

Det är från ens sätt att prata vid frukosten,
från lektionerna, det är i blickarna och det sätt som man sopar golvet.
Det är tyst och högt. Det är lärande i många olika steg för mig, för dem, för oss tillsammans.

De oförstörda frågorna finns kvar- tack ni! Och de ställs många och tydligt.
De raka svaren tvingas fram och min egen historia blir viktigt, och hur Gud gjorde den det ger visshet om nåden, planen – tanken, längre och större än man kunde tänka sig.

Det är mod att stå i det som man står i rakryggat och naket både för dem och mig – oss.
att vi står där just där
ger integriteten
gör oss tydliga.
Gör oss mottagliga.

Sen har vi bakat misslyckade muffins, spelat olika saker, varit vakna länge såklart, sett på ola, byggt sandslott, nattvaktat o mera mera mera, jag vet till exempel flera olika sätt man kan härma mig om ni vill lära er. skratt.
(sådär lik bild)

Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...