måndag, mars 05, 2007

Matilda säger:
nu här!
lisa säger:
hej!
lisa säger:
äntligen är vi här samtidigt..
Matilda säger:
till slut ! man får aldrig ge upp
lisa säger:
nej.. man får inte heller äta banan i biblan..
lisa säger:
eller slänga skajer på golvet..
lisa säger:
saker menar jag
lisa säger:
hur mår sniff och filifjonkan?
Matilda säger:
skajer - det var roligt!
Matilda säger:
filifjonkan har burit kaffe åt mig idag
Matilda säger:
när blir det muminkväll?
lisa säger:
skajer borde vi nog börja säga oftare...ler
lisa säger:
hela mitt liv är en mumindal.
Matilda säger:
och jag vet inte hur mumindalen ser ut! det går ju inte
lisa säger:
inget att oroa sig för..
Matilda säger:
men men men... men jo
lisa säger:
skall snart komma ut ut gaderoben
Matilda säger:
till?
lisa säger:
inshalla.. (inshallla..)
lisa säger:
jag vet inte hur det stavas..
Matilda säger:
h på slutet tror jag
Matilda säger:
är mumindalen en garderob?
lisa säger:
inshallah.. -- gud vet vart jag är påväg..
lisa säger:
nä mumindalen är en rymd av fantastiska saker..
Matilda säger:
som jag inte vet!
lisa säger:
i sinom tid
Matilda säger:
fantastiska skajer?
lisa säger:
just det!


(msn i all ära..?)

14 kommentarer:

matilda sa...

jag tyckte det var roligt i alla fall!

Anonym sa...

Kuligare saker har man presterat i glada och galna stunder med två tangentbord och skärmar istället för ljuva röster.
Kul att få en inblick i andras kuligheter, och så var man inte så udda i alla fall. ("Man" i detta fall: jag)

Anonym sa...

oj, jag orkade inte läsa allt. Ska ta nya tag och ladda inför avslutningen på texten till eftermiddagen. Din väska är i biblioteket men inte du, var är du?
Vad har du för fast punkt?
Tillvarons yttersta punkt?
håtetepekolonslashslah-wewewe-punkt-bibeln-punkt-se

Anonym sa...

hihi. trevigt avbrott i pluggandet. energin känns som en ensam hattifnatt i mumindalen utan månader av åskväder . och då inser man. hattifnatter behöver andra hattifnatter för att överleva. och människor behöver andra människor för att överleva. no man is an island, no hattifnatt stands alone. och åskan måste komma med kraft från ovan. måste man gå på knä för att kunna ta emot den? vem är pappa till filifjonkans barn? har hemulen någonsin varit kär? vilken relatin har egentligen mumintrollet och snorkfröken. och vem ska egentligen trösta knyttet?

matilda sa...

ja, det är inte lätt att svara på alla svåra frågor... särskilt när man inte vet hur det ser ut i mumindalen!!
muminkvällmuminkvällmuminkväll
jag försöker gör nåt slags statement här om det inte märks. muminkvällmuminkvällmuminkväll
muminkvällmuminkvällmuminkväll
märks det?
muminkvällmuminkvällmuminkväll

men det där med åska kan man väl ta och fråga handendäraluther om.

lisa sa...

gissa om muminboken har kommit!.. nu kommer det snart komma en muminkväll..
jag tror filifjonkan fördubblar sig själv.. är inte säker dock..

Anonym sa...

muminkväll muminkväll muminkväll!!! idag såg jag avsnittet där muminpappa inte har någon present till muminmamma på födelsedagen, men tillsammans med mumintrollet, lilla my, snusmumriken, sniff oc hemulen gör de en stor blomsterrabatt som ett porträtt av muminmamman. vackert.

nån som har något att tillägga till migliores kristologi?

Anonym sa...

lisa, festligt med påcyklingen och vasatorgssamtalet igårkväll förresten. det är sånt som gör att man trivs i lilla örebro.

marcus sa...

"no hattifnatt stands alone."

där satt den johan! vet inte ens om jag har hört hattifnatt i singular tidigare... de är ju liksom hattifnattar!

Anonym sa...

lisa. håller på att läsa om tid. en skön rytm och värme i det du skrivet. ska nog sätta mig på bönepallen och låta anden, själen och kroppen fundera lite över detta stora snart...

tack för god läsning. skulle va kul att läsa fler dikter... det finns en schyst community där du skulle kunna hänga. www.poeter.se

matilda sa...

muminkvällmuminkvällmuminkväll
marcus, då skulle jag bara vilja tala om för dig att hattifnattar "är ett slags väsen i böckerna om mumintrollen, och förekommer nästan uteslutande i grupper, varför de oftast skrivs i plural."
(susning.nu/Hattifnatt)
muminkvällmuminkvällmuminkväll
nästan uteslutande.
muminkvällmuminkvällmuminkväll
det vet jag.
muminkvällmuminkvällmuminkväll
fast jag vet ju inte hur de ser ut.
muminkvällmuminkvällmuminkväll
hattifnattar, förenen eder (oss?)!
muminkvällmuminkvällmuminkväll

Anonym sa...

åh, hattifnattar är som skapat för gemenskap. ni minns väl alla et sorgliga avsnittet när en utav dem alldeles utmattad och utsläckt kommer till mumindalen? det var det jag refererade till i så dolda ordalag vid mitt förrförrförrförra inlägg.

vidare i vår hattifnattskola kan vi konstatera att det är ett resande släkte, ständigt på väg någonstans mot ett mål som bara kan anas i deras tomma blickar.

vad hattifnattar är för någonting framgår inte tydligt, men någon typ av väsen/organism som kräver elektrisk uppladdning minst en gång per år (då de samlas på en obebodd ö för att invänta blixtnedslag)

ja, det finns mycket mer att berätta om dessa väsen. men det överlämnar vi till muminkvällen. mycket nöje! godnatt!

matilda sa...

åh, hattifnattar är som skapat för gemenskap.

men när någon rest någon annanstans och saknar sina hattifnattvänner, hur gör de då?

lisa sa...

du får helt enkelt ta o komma hem ti oss igen! nu kom kom kram

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...