tisdag, februari 20, 2007

fettisdagen


idag kan man inte säga något annat än:

grädde, en blandad, 38kr, två i en påse, kan du packa fem, har du sett den kartongen, vilket namn sa du, vill du ta med eller äta här, ja det var ju roligt, tack det var kul att höra, en mini och en stor,

två stora packade för sig och en liten, fyll på kaffet, tack det var kul att höra, 114kr, kan du slå in fyra, är det någon som ringer, var är saxen, 38kr, kan du dröja ett ögonblick,

tack, varsegod, 38kr, jo det var i aftonbladet,
jo här är det full rulle, kan jag få tio i askar om fem, kan du packa 40st, jo jag tror att de är goda,

har vi dem klara 285kr, vill du ta det på kort,tack, vi fakturerar, jo det är mycket men roligt, tack, grädde, och vaniljkräm tre stycken, har ni sett den kartongen, var det bra så

vilket namn sa du,

jo det är mandel i alla, en med bara grädde, 38kr, en laktos fri, går det bra att dröja ett ögonblick, kan du fylla på kaffet, slå in 16st, skall de faktureras?jo vi har bakat alla här,

jo det är i aftobladet, jo de bästa örebro,vad roligt,

full rulle men det är roligt, drygt 3000 blir det nog, grädde, jag har inga kvar här ute nu, finns det 15 packade, jag tappade dem,

vilket namn sa du,

jag har blandade, små och stora, vanliga, 15st små packade om fem, jag lägger ditt kort här, ja det är mandelmassa i alla, vispgrädde, GI nä det har vi inte(!),
två i en påse, de skall hämta 40 i kartonger, kan jag få två nya,tack!

kan du packa sju -en utan mandelmassa, jo du kan få med vaniljkräm, jo bäst istan, 57kr, tack, varsegod, kommer strax, har vi dem klara, jo vi har kvar, 114kr, var det bra så, något mer,

var det bra så, tack


det har varit tokroligt men helt galet på jobbet idag, det är roligt med alla människor och stressigt,
men så har vi ju det bästa semlora i örebro också!


"Efter en hård match med många läsarmejl är en vinnare korad i semmeltävlingen i Örebro – Fröken Brogrens konditori."

nu sova

7 kommentarer:

marcus sa...

grattis till semmelsegern!

men en sak har jag svårt att förstå... var omröstningen gjord redan innan fettisdagen!?

det är ju lite som att fastställa årets mest uppskattade julklapp på bingolottos uppesittarkväll den 23 dec (det kändes inte så kontroversiellt o skriva i o f s...). eller att utkora "bästa sommarlovet" under pingsthelgen.

men jag litar ju på att aftonbladet levererar sanningar, det är ju inte de...

lisa sa...

tack..
jo det är ju sant.. ler. men eftersom de allra flesta fik startat med semlor redan efter jul så har ju många hunnit ätas.. och avnjutas.

julklapparna känns dock lite konstigare att starta med i förväg..

myran bjuder på kvällsmat i kväll men jag vet ju att du har folk hos dig.. hoppas ni får trevligt..

Anonym sa...

mycket att hålla tungan i munnen rätt!

det händer ju faktiskt att det finns människor som provat en och annan semla innan självaste dagen. man kan uppfatta det som tråkigt - så är det faktiskt.

och den var god - fröken brogrensemlan.

(jag kom tydligen inte iväg jag heller... vet inte vad som hände med tiden)

lisa sa...

tiden kan vara svår att lita på..den lever sitt eget liv så det är väl det vi får lita på då istället.. kul att du är kvar istan då.. kram

Anonym sa...

Ja-a, lita på att tiden lever sitt eget liv, skönt att det blev sagt

pm sa...

skulle man inte kunna ha en stor uppesittarkväll dagen innan fettisdagen

Anonym sa...

jag cyklade förbi brgorens dagarna innan den bejublade segern och tänkte "här borde man prova semlorna". stängt var det då och fick bli vanliga köpsemlor på ekershallen. tänk vad han grämer sig en dag som denna över att inte cyklat ett par timmar tidigare... grattis till vinsten!

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...