tisdag, januari 02, 2007

år



år

år är

år går

vilar nyår - nysår, gör utrymme för att plantera

avstamp - avtramp

vi har städat idag rensat och burit runt olika saker för att göra plats och utrymme för nya saker men också inuti för att göra rum för sinnesförnyelse.
man hittar så många saker när man städar, blandband, dagböcker, papper, kostiga små prylar som man har sparat, kvitton som talar om vad man handlat - prioriterat, kort på olika fantastiska människor.
när man städar i datorn hittar man också olika texter, utkast, ord - utbasunerade och andra muntligen osagda.
städar man i mobilen finner man både det ena och det andra.

det är ett nytt år, allt är kvar - men man får göra ett avstamp kasta sig igen och lämna bakom sig.
kasta sig tillbaka och återta.

gott nytt år - med allt vad det innebär och inrymmer

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vill du ha min espressobryggare? Jag har ju slutat med det här med kaffe sen ett bra tag nu. Och den får inte plats mer alls.

lisa sa...

om jag vill- verkligen! krama

Anonym sa...

Kan kanske komma till Öre nån gång snart och lämna den... vore najs.

lisa sa...

ja det vore det!det är ju ganska när..

Anonym sa...

gott med espressobryggare (fråga min mamma!)
gott med th-besök (du kanske ska komma och hjälpa mig att flytta in? 15e)
gott med kanelbullar (imorgon natt?)

nytt jobb (officiellt börjat)
nytt boende (snart)
nytt liv (varje dag)

år går ett efter ett (det är bäst att ta ett i taget)
år 2007 kommer, gå till mötes!

:)

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...