söndag, november 27, 2011

Advent


En riktig adventshelg. Jag älskar julen och alla små och stora delar i den. Tanken på att vi närmar oss den högtiden med saker och dofter färger och former, möten och det stora i Guds ankomst kan fylla mej med pirr redan i september. Men det kan man knappt säga högt för då blir folk galna.
..Dock kan jag gott vara utan allt "kletet" (läs ikeasjulskyltning, julklappsrekord, tvångsmässigt handlande och för söta kakor..och för tjocka jultomtar)
I kyrkan idag var storkör och fullt pådrag vi var säkert 250pers fullt hus. roligt. Mycket roligt. I övrigt har jag pyntat lite och grejat och bakat lite och så i helgen. I går laddade jag med "Gören Portarna höga" på högsta volym och repeat, den är så otroligt pampig.
Nu väntar vi bara på snön, just nu viner stormen så man undrar om trädet utanför kommer stå kvar imon?

Sions konung

Ropa ut din glädje, dotter Sion,
jubla, dotter Jerusalem!
Se, din konung kommer till dig.
Rättfärdig är han, seger är honom given.
I ringhet kommer han, ridande på en åsna,
på en ung åsnehingst.
10Jag skall förinta alla stridsvagnar i Efraim,
alla hästar i Jerusalem.
Krigets vapen skall förintas.
Han skall förkunna fred för folken,
och hans välde skall nå från hav till hav,
från floden till världens ände.OCh så avslutades kvällen hos Emilia och Toris med adventspyssel..fint liksomMå han tåga in i våra hjärtan även den här julen och så göra varje dag. Amen

2 kommentarer:

hannap sa...

kärlek till dig! snart ses vi!

lisa sa...

kram!

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...