lördag, februari 16, 2008

nu

Du ger mig mitt nu tillbaka,
Du ger mig mitt jag i fulla mått.
Du klär mig i din sanning, skärande, ekande, upprättande.
Du väcker mig med en öm blick och jag somnar långsamt bättre i dina armar.
Du visar mig dagen, gåvan och jag kan se.
Du har gett mig en röst, att nyttja, bejaka, bära, ta ansvar med.
Du ger mig mitt nu tillbaka.

Och skälvande står jag där klädd i dig, med nakna händer.
Inget kan jag hålla, jag får bara öppna dem mer och mer för liljekonvalj och solstrålarnas värme.

Och det är frätande, renande. Och det doftar av vår.

Du visar vad som verkligen är du,
Du danar det som verkligen är jag.
Du är god.
Du har gjort oss vackra.


(hej igen, hej, jag jobbar massa och så, välkomna till Fröken Brogrens 06-17.Girafferna skall dela sig också så vi skall ha utflyttningsfest snart på fredag 22feb 19.30 välkomna alla ni o sörj o jubla med oss för allt vi fått. ses!)

1 kommentar:

Katarina sa...

Fina, vackra... Jag kan ju inte komma och fira och sörja med er. Fast jag velat. Jag gillar dina ord. Och så gillar jag ju dig såklart! Saknar. Krama

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...