fredag, december 28, 2007

julen




Julen
Julen har bestått i olika saker..
Det är ju endel s om sker.. säkert för er alla. Många människor och stillsamt samtidigt. Mestadels familj här. Mysigare och varmare än på länge.. alla hemma samtidigt, roligt, nåd.
Lista ett axplock;
Alphapet – med ord som raukås, protesås.. godkänndes såklart inte.. ler
Olika samtalsämnen viktiga och ”liknande”- ”det var bättre förr”, ”pingstförsamlingen i asby”, ”dataspel”, ”julrean”, ”GUD” och allt däremellan.. ler
Olika funderingar- är det tänkt att man skall äta så mycket?, kan det verkligen vara tänkt att man skall få så många paket det tvingar ju än att bli missnöjd med hälften för att få lite variation i reaktionerna..
Liten nattmacka, relativt begrepp .. verkligen.. ?
Var jag verkligen så liten när jag var liten?(efter att ha kollat på smalfilm från Bolivia..)
Kan min pappa bygga allt?
Jesus vilken galen grej? Och kan han verkligen ställa allt tillrätta..?
Citat- ”innebränd, är det när man jobbar för lite?”(lilla lillebror.. somstod för de flesta värda att nämna här..)
”är någon sugen på något..(efter en jättelik laxmiddag på juldagen).. ? (lillebror)-”jag skulle kunna tänka mig en sån där baguette från saluhallen..”
Middnattsmässa med vänner från förr många många.. och musik som "minne om himlen"
Innebränt utekväll med andra vänner..
Sova massa.. mössa och ett förråd med massa saker..

Och tv.. ; ”tyko jonsson hörde till alla dem som trodde att om man frivilligt gav bort något så var man kommunist”
Tror jag också det..? Kanske tror jag inte det om mig själv efter en så fin helg som denna.. men om någon vecka skall jag tänka en gång till..
Och det stora att dag efter dag få prata med Elisabet och höra hur hon blir bättre och bättre. Guds stora under och läkarnas skicklighet i det.

Frid och fröjd- hopp och bottenlösa djup, dalar, humör och skratt.. Han bär genom allt.
Nu läsa lite till njuta lite till, äta lite till….lite till.. örebro.. jobba.

Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...