onsdag, augusti 08, 2007



det är sprödheten
nakenheten
det är det där med tryggheten och integriteten.


vissheten att om man lämnar ut något så faller det inte platt ut- utan tas emot med ett rungande ja eller ett rungande nej.

det finns något att brytas emot att speglas emot och i.

icke jämförande men skapande och förklarande.

har jag din näsa, skrattar du också, finns det spring i dina ben? undrar du också om det är tänkt att man skall kunna vända ut och in på "det här".
hur ser du ut när du gråter?
När du säger mitt namn då vet jag. då först vet jag vad jag heter, då först ser jag vem jag är.
När du ger mig ditt du och jag får säga mitt ja då först..

För du kom - hela du i allt vad du är och var -med allt vad vi varit, är och någonsin kommer att bli.

Med rakt in i allt vad vi kommer att möta för att säga "jag har varit där"

Jag har vandrat före - Jag är Början och Slutet -Alpha och Omega inget är dolt för mig.


Jag Är och du är lisa
(Vi har för övrigt varit i norrland på Urkult fantastiskt roligt, det finns vallmo i norrland också fjällvallmo)

Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...