torsdag, september 13, 2012

Firande

Allt som oftast står det i tidningarna " all uppvaktning på min födelsedag, undanbedes!" i värsta fall står det "undanbedes strängeligen" .. Jag tänker att det är så tråkigt! en typiskt tråkig del av vår kultur.. ( jaja om man inte vill fira behöver man inte det..) Men jag vidhåller att livet är något att fira! och det är ju det man gör vid födelsedagar, firar livet! Hurra jag har blivit ett år äldre, jag har fått ett år till att leva... faktiskt. Och tänk jag får göra det med er! kom o fira mej! Tänk om det skulle stå så lite oftare. Därför blir jag så glad när en av de personer jag har kärast i livet vill fira att hon har blivit ett år äldre! Att vi får ha varann mer! Wonderful!. Och är det någon som kan kalas så är det Elisabet! Vi har haft många fester tillsammans, och samtidigt har vi levt nära "att förlora varann" kanske därför så större anledning till kalas!
 
 
När Elisabet ordnar fest görs det med stil.. och temat för det här födelsedagskalaset är inget mindre än 50-tal.. eller iallafall klädseln.. Och jag har fått den fina "uppdraget" att sy kalasbarnets klänning. Jag älskar klänningar.. så nu har jag inspirerat mej i massor och köpt tyg.. Här skall det sys. Senast jag sydde till Elisabet sydde jag hennes brudklänning , stor fröjd. (finns här)
 
En av mina finaste klänningar personligen... fyndade jag på Beyond Retro förra våren i Stockholm.. fina fina! Här bilder från somras.. Fotograf Fredrik Grönwall 
 
 
.. typiskt duktig fotograf och typiskt fin klänning..
Elisabet imon tar vi mått! Det ska bli en glädje och du kommer bli så fin! ( och du e så fin! )

Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...