måndag, juni 04, 2012

Slutspurt!

NU är det inte långt kvar.. elva dagar kvar till Vätternrundan start. wahahwaha! 

I helgen var jag bjuden på bröllop i Jönköping och det var ett härligt kalas( de är en helt egen historia) Hursom helst är helgen två veckor innan vätternrundan inte helgen då man prioriterar bort träning. ( hej alla som inte nördar på saker.. ni kan sluta läsa nu,) Så jag hade bestämt att cykla vissa delar av hemresan.. Sagt och gjort jag har en ny väska.. liten!! Som jag packade mina saker i minilite saker.. ( min mor trodde mej knappt, hon har sett mina mastodontpackningar med.. det har varit några stycken genom åren.)Allt jag behövde rymdes i denna lilla väska som är som en omvänd midjeväska.. att ha på ryggen alltså. Jag var helt rustad för att ta tåg till Alvesta och sedan cykla de 12milen därifrån till Jönköping.. någonstans innan Alvesta ringer min mor och säger att det är 5grader och regn i Jönköping.. "åk tåg hela vägen!!!" Men jag är envis som en get och till viss del stolt som en tupp och ibland kan man ju undra om jag inte är dum som en åsna också.. ??( kan hända att jag har blandat ihop djuren nu)

Sagt och gjort jag åker tåg en station till -  Värnamo kliver av i spöregnet och tänker " det är bara lite vatten... " 
Eller mycket vatten.. efter två mil är jag dyngsur rakt igenom alla skor och ben.. och kapitulerar och ringer pappa.. Han säger att han kommer på stört.. Jag hinner 4mil.. och sen kör vi bastu i bilen på vägen hem.
Hursom helst på lördag är det bröllop och härligt. Men eftersom jag inte fick någon långrunda på fredagen bestämmer jag att jag ska cykla påvägen hem.. jag tänker jag kör tvärtom. Alvesta - Kristianstad. Konduktören meddelar mej att jag bara kan åka med till Värnamo, för sen är det buss och där går inte att få med cyklar. oki tänker geten.. jag cyklar väl därifrån då.. "det borde inte vara mer än 2mil till??" det verkar vara 4 mer cykelvägen.. 
...Cyklandet går bra.. efter ca 11 mil är jag i Älmhult... matstopp.. då är det 7 kvar.. (mil alltså.) Jag är hemma sent! Men nöjd. Det var aningen längre än jag tänkt och jag körde just inte jättefort så det tog sin tid. Men det gick...
..Nu är det nära, nära, nära. 

5 kommentarer:

Theresia sa...

Vad härligt! Se till att inte krocka med någon bara =) =) Kram!

lisa sa...

japp de ska jag se till att inte göra TH!! :) kram!!!

viktoria sa...

Du är min idol Lisa, har jag sagt det förut? Du må ha alla djuregenskaper i världen, men det är det som gör dig så fantastisk.

lisa sa...

:) känns så fint att en 4barnsmorsa har mej som idol. DU själv liksom hur gör ni? ( det borde krävas mer energi än 3vätternrundor att ha 4barn?)

:)fina du!

hannap sa...

haha galet o härligt o galet ;-) kram!

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...