söndag, mars 18, 2012

helgens mat

Härligt är det med vänner som man haft länge. Och härligt likaså med personer som bokar in saker långt i för väg.. Jag kan komma på mej själv med att tycka det är så mycket skönare. Tänk att man vet innan liksom. Så för några veckor sedan bjöd Magnussons in till Sushi i Malmö hemma hos dem. JOsefine och jag bodde tillsammans i Stockholm i det där kollektivet där taket höll på att rasa in som Bettan bloggade om härromdagen här bredvid.. Härligt var det. Hon bor med sin Josef och deras fartfyllda Ellen i Rosengård nu.. 
Jag , Svahns och Lundkvists for dit.. på stört när de är sushi asså.. 172 bitar fanns det.. Det gjorde att de fanns ca 24 var till alla vuxna...Jag vet inte asså men jag tror jag fick i mej 11.. Nästan alltid när det är god mat önskar jag att jag var en medelålders lite större man. Så att jag skulle kunna äta lite mer.. Även om min kollega Ulf är stort fascinerad av hur mycket jag verkar kunna stoppa i mej.Ja ja de hade hursom helst gjort så fint.. och det var så gott!!. Ellen är kanske den enda två åring jag känner som äter sushi heller än pizza som erbjöds till kvällsmat.
Sixten darling var såklart med! Josef hade förbrett något så fint som ett bildspel med bilder från vår vänskap folket som var där.. Det var roligt. bildspel e roligt. 
Det var så fint den här helgen att de föll sej så att jag var hembjuden på söndagen till ett par i församlingen och där bjöds det på Ingera. Eritreansk mat som man äter med bröd.. I nu läget har jag precis kunnat börja röra mej igen efter hur mycket jag åt...pust....Tack! 

Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...