onsdag, augusti 25, 2010

Jag stampar!


Jag stampar av inför det nya året, terminen.
Jag stampar av Herre,

jag stampar av mig mina geggiga klackskor och tar på mig kängorna.
jag kastar av mig min solglasögon och kollar rakt in i ljuset...

jag kastar ryggsäcken åt skogen och sträcker armarna rakt upp ovan för huvudet!.. sträcker på ryggen och tänker det där, det borde jag gjort tidigare.

Jag stampar av Herre och kastar lurarna som surrat i mina öron och lyssnar på magen, på ryggen, på armen, på fötterna.

Jag kastar alla såll som silat mina roliga tankar, mina galna idéer, mina härliga längtor och hoppfulla rakheter.

Ja alla band skall klippas varje minsta liten boja skall brytas och varje vacker liten ängslig vågan/mod skall komma fram.

Jag stampar av med mina två fötter och de kan gå så långt, så långt för..

..Du gör mig fri!

3 kommentarer:

Jakob sa...

Bra skrivet!

lisa sa...

Tack!

Ulla Andin sa...

Underbart!

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...