torsdag, februari 09, 2012

Att hålla i längden...

Jag har haft förmånen att vara med i "basgrupp" Det är Efk;s(samfundet jag utbildat mej imon) satsning på nyutbildade pastorer. Ungefär som en mentorsgrupp. Vi är 9st i vår grupp. Och vi kommer att ses 7 gånger under två år. Samtala och prata om ämnen som har att göra med pastors tjänsten. Det rör egentligen alla mellan himmel och jord. Den här gången pratade vi om, frivilligtjänsten  i församlingen. Allt det arbete som utförs av alla medlemmar. ca 90% av arbetet i församlingen sker av oavlönade personer.. tänk va! Och om någon i min församling läser så - e jag så glad för er. Att träffas såhär i en basgrupp och se och höra att de saker man brottas med som pastor och som nyutbildad egentligen är samma var män än befinner sej och i vilka omständigheter man än befinner sej är tröstfullt och hoppfullt. Det är ett bra sätt att hålla i längden att ta hand om de som är nya. Bra efk! Just nu håller jag själv också på med lite sådana val. Jag har ju trots allt 38år kvar att jobba.. eller mer om man lyssnar på statsministern.. ;)
Vi är fria att göra val som främjar våra liv. Vårt andliga, fysiska och psykiska. Det är stort, svårt och härligt. 
Håll i hatten!

Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...