måndag, mars 21, 2011

Fantastiska morfar

Lördagen badade i sol och smält vatten.
Min 91åriga morfar hade sin tredje fotovernissage på tre år. För två veckor sedan hade han dubbelsidig lunginflamation och var nära att "stryka med" Det var lite galet.Människan är för övrigt galen, tänk kroppen och sinnena och allt man fått. Morfar är en av mina främsta förebilder han har kvar kreativitet och nyfikenhet fast han är gammal.
(mor var där, o ovan moster)
Han började "konst"fota när han var över 85.. och han är faktiskt bra på det. Utställningen pågår på Konstfrämjandet i Örebro fram till den 6april titta in vettja.

MOrfar och jag har haft många goda och viktiga samtal under åren jag bott i Örebro, det är något som jag saknar mycket- att kunna titta in och ta en fika.
(o marcus)

Nu kommer den, våren , den är runt hörnet jag känner det. håll i hatten!

Inga kommentarer:

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...