måndag, mars 01, 2010

Du

Du sätter ord på min längtan, den där bortom alla mina drömmar, begär och förhoppningar.
Den bottendjupa längtan inom mig genom dig, bortom mig.
DU sätter ljus över mitt ansiktes drag, mitt vemod, mitt stora skratt och mitt bottenlösa sträckande efter sanning- efter dig.

Du sätter ljud till min gråt och sång till min glädje, du stämmer mina handlingar efter dig och ger mina fötter styrka och min ryggrad räta. Du ger mitt ord frihet och tyngd och mina handlingar kraft och svar.

Du gör mig till del av andra och andra till del av mig, du väcker igenkänning och likhet. I din kraft kan jag se bortom mitt.
Du rör vid mitt hjärta och bär mig genom mina hopp och dalar.
Du sätter mig i bild av dig - avbild och jag ser mitt rop. Du ger mig en röst som bär.

Det är dig mina händer klamrar sig fast vid trots alla mina trots. För att stundtals ana att dina händer rymmer hela mitt liv.
Och jag är så glad att jag inte ser så långt som du gör.

1 kommentar:

marcus sa...

"I din kraft kan jag se bortom mitt."

amen!

Du kanske också gillar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...